Media

Cum se redacteaza un raport anual?

Cum se redacteaza un raport anual?

Pe 29 aprilie vei afla de la expertii FDR

Organizatiile societatii civile si companiile depind fundamental de credibilitatea in fata publiculului, de increderea pe care cetatenii/clientii o au in valorile lor fundamentale si in legitimitatea lor.

Aceasta incredere si legitimitate ii determina pe cetateni/clienti sa relationeze cu organizatiile societatii civile si companiile, sa contribuie voluntar cu diferite resurse, sa flie clienti loiali si nu in ultimul rand, sa accepte sau sa sprijine proiecte pe care aceste institutii adesea le realizeaza. Companiile ce desfasoara programe de CSR si organizatiilor neguvernamentale au nevoie de increderea membrilor comunitatilor abordate pentru cresterea eficientei proiectelor derulate.

Dobandirea si mentinerea increderii publicului necesita un efort sustinut din partea ong-urilor si companiilor, care trebuie sa-si a stabileasca proceduri bune de guvernare, sa opereze transparent si sa functioneze eficient. Realizarea unui Raport Anual aduce o importanta contributie la asigurarea unui climat de transparenta, oferind oportunitatea de a comunica publicului tinta intr-o maniera structurata si coerenta:

  • Ce face organizatia: misiunea, programele, proiectele, beneficiarii, partenerii, finantatorii
  • Ce principii si valori le ghideaza modul in care lucreaza, filosofia organizatiei
  • Cum este structurata organizatia
  • Care este bugetul pentru anul raportarii si sursele de venit


Perioade de implementare:  29 aprilie 2010, 9.00 - 17.00


 Competente - la sfarsitul cursului, participantii:

  • vor identifica tipurile de informatii de care au nevoie pentru elaborarea unui raport anual
  • vor descrie elementele de baza ale unui raport anual
  • vor demostra intelegerea particularitatilor acestui instrument in functie de categoriile de public alese
  • vor putea sa elaboreze un plan de distributie si promovare a unui raport anual

 

Tematica curusului este foclizata pe:

  • Utilitatea raportului anual ca instrument
  • Tema raportului anual
  • Etapele procesului de realizare a raportului anual
  • Procesul de analiza organizationala premergator realizarii raportului anual
  • Identificarea segmentelor de public carora se adreseaza raportul anual
  • Particularitatile mesajului in functie de obiectivele stabilite
  • Elementele de baza ale raportului anual
  • Datele financiare – tehnici de analiza si prezentare
  • Reflectarea activitatii de voluntariat in raportul anual
  • Elaborarea unui plan de promovare si distribuire


Vezi agenda pentru detalii.

Cursul se adreseaza reprezentantilor organizatiilor societatii civile in special si persoanelor cu responsabilitati de CSR din cadrul companiilor.
Tarif curs:
Ong-urile foarte mari, cu buget peste 500.000 euro – 450 ron
Ong-urile mari, cu buget intre 150.001- 500.000 euro – 400 ron
Ong-uri medii, cu buget intre 50.001 - 150.000 euro – 300 ron
Ong-uri mici, cu buget pana in 50.000 euro, gratuit in limita a 5 locuri.
Companii  - 550 ron

Taxa de participare include: livrarea cursului, materialele de curs (suport de curs, fise de lucru, anexe, CD cu materialele in format electronic, ghidul „9 pasi pentru realizarea unui raport anual de succes”), pauzele de cafea.

In cazul in care, din motive ce nu tin de FDR, nu veti putea participa la cursul  la care v-ati inscris, FDR va va returna 60% din taxa de participare pe care ati platit-o.
FDR nu asigura transportul si cazarea participantilor. La cerere, va putem oferi sprijin in gasirea unor oferte avantajoase de cazare.

La incheierea sesiunii de formare, cursantii primesc un certificat de participare (cu conditia prezentei la cel putin 90% din sesiunile cursului).

Cursul va fi furnizat de Magdalena Stoian, iar pentru tematicile legate de raportul  financiar si crearea mesajului vor fi experti invitati.

Inscrierea la curs se face in urma trimiterii catre FDR (prin e-mail sau fax) a formularului completat si a documentului de plata. Cursul este organizat pentru maxim 15 persoane.

Dupa finalizarea perioadei de inscrieri, participantii vor primi informatii despre locatie.

Pentru formularul de inscriere, va rugam sa transmiteti un email la contact@donorsforum.ro.

Ultima zi pentru inscriere:  27 aprilie pentru cursul din 29 aprilie  2010

Contact
Pentru mai multe informatii, va rugam sa ne contactati la tel.: 021/311 88 11 sau e-mail: contact@donorsforum. (persoana de contact: Magdalena Stoian – director executiv)

AGENDA
09:00-10:30
    Introducere, scop, obiective, asteptari
    Pasi in realizarea raportului anual: analiza organizatiei, segmente de public  carora li se adreseaza raportul anual

pauza cafea 10:30-10:45

10:45-12:30    
        Pasi in realizarea raportului anual: efecte urmarite si particularitati ale mesajului in functie de public, utilitatea alegerii unei teme a raportului anual


pauza pranz 12:30-13:30

14:00-15:30    
    Elementele de baza ale raportului anual:
    Mesajul liderului
    Prezentarea misiunii si elementelor de filosofie ale organizatiei
    Activitatea organizatiei reflectata in raportul anual
    Datele financiare – tehnici de analiza si prezentare
    Persoanele implicate in desfasurarea activitatii si locul lor in raport
    Reflectarea activitatii de voluntariat in raportul anual

pauza cafea 15:30-15:45

15:45-17:00    
        Elaborarea unui plan de promovare si distribuire
        Evaluarea cursului

 
Despre Froumul Donatorilor din Romania si rapoarte anuale

In cei 8 ani de Cele mai bune rapoarte anuale, concurs organizat de FDR pentru promovarea transparentei si responsabilitatii in comunitatile in care organizatiile isi deruleaza activitatile, am avut peste:

  • 800 de participanti
  • Peste 24.300 euro oferiti ca premii
  • Peste 260 rapoarte anuale inscrise in concurs
  • peste 35 de voluntari
  • peste 20 de sponsori
  • 35 de organizatii premiate


In anii precedenti ceremoniile de acordare a premiilor au fost gazduite de Ambasadorul Statelor Unite, dl. Michael Guest (editia 1), Şeful Delegatiei Comisiei Europene, dl. Jonathan Scheele (editia a 2-a), Alteta Sa Regala Principesa Margareta a Romaniei şi Alteta Sa Principele Radu de Hohenzollern – Veringen (editia a 3-a) la reşedintele domniilor lor, Excelenta Sa, Dl. Traian Basescu, Preşedintele Romaniei (editia a 4-a), Excelenta Sa, dl. Robin Barnett (editia a 5-a) si Consiliul Judetean Sibiu pentru editia a 6-a. Compania Petrom SA a gazduit a 7-a editie a evenimentului. Ambasadorul Norvegiei a fost gazda celei de-a 8-a editii.

Despre Magdalena Stoian - director executiv al Forumului Donatorilor din Romania

Activeaza in sectorul neguvernamental din anul 1999, dezvoltandu-si timp de 7 ani experienta de trainer pe teme ca: scrierea propunerilor de finantare, managementul proiectelor, strangere de fonduri, dezvoltare comunitara, management organziational, scrierea rapoartelor anuale, administratie publica. Totodata, a fost implicata in activitati de cercetare in domeniul politicilor publice in domenii precum serviciile publice/infrastuctura, bugetele locale, credite municipale, dezvoltare rurala/evaluare institutionala, intreprinderi mici si mijlocii, sistemul statistic la nivel local. Are experienta de lucru cu companiile implicate social si in elaborarea si coordonarea de proiecte nationale, in special in domeniul participarii civice si dezvoltarii comunitare. Experienta practica este dublata de o puternica pregatire academica: Master in Politici Publice la Universitatea Bucuresti – Facultatea de Stiinte Politice si licenta in Stiinte Administrative la Universitatea Bucuresti – Facultatea de Stiinte Politice si Administrative.

Face parte din reteaua de intructori ai Institutului European din Romania si ai Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile din Romania.

Downloadeaza Formularul de inscriere

Downloadeaza agenda

 

Parteneri

  • Kfi
  • Mott
  • Money Channel
  • Vodafone
  • Raiffeisen Bank
  • Gsk
  • Romania
  • Fundatia Alexandrion Group
  • World Learning International Development
  • Ambasada UK in RO
  • Fundatia pentru dezvoltarea societatii civile
  • Fundatia post privatizare
  • Provident Financial
  • SGP
  • GEF
  • UNDP
  • USAID
  • esimplu.ro
  • Ambasada Norvegiei