Despre noi

Filantropia este definita in mai multe feluri. Cuvantul “filantropie” este de origine greaca si inseamna iubire pentru omenire. Astazi, filantropia include conceptul de donatie voluntara, de catre o persoana sau un grup, in scopul promovarii binelui comun. De asemenea, filantropia se refera in mod obisnuit la sponsorizarile in bani acordate de catre fundatii, organizatiilor non-profit. Filantropia se refera la contributia unei persoane sau a unui grup la alte organizatii care, la randul lor, lucreaza pentru cauze cum sunt saracia sau problemele sociale, imbunatatind calitatea vietii tuturor cetatenilor. Donatiile filantropice sprijina o varietate de activitati, inclusiv cercetarea, sanatatea, artele si cultura si combaterea saraciei.

Filantropia organizata este un termen folosit pentru a descrie acordarea de fonduri organizatiilor non-profit de catre fundatii si companii. Acest tip de donatie este adesea numit filantropie organizata sau finantare.

Fundatiile sunt organizatii non-profit care sprijina activitati caritabile pentru a servi binele comun. In tarile occidentale, fundatiile sunt adesea infiintate prin crearea de fonduri de inzestrare - sume de bani donate de persoane, familii sau companii, si desfasoara in general activitati de finantare sau opereaza programe cu veniturile castigate din investirea fondului de inzestrare.

Fundatiile independente sunt cel mai obisnuit tip de fundatii private. Ele sunt in general fondate de o persoana, o familie sau un grup de persoane. Pot fi operate de catre donator sau membrii familei donatorului - un tip adesea numit fundatie familiala - sau de catre un consiliu independent.

Fundatiile operative sunt fundatii care isi folosesc cea mai mare parte a veniturilor pentru a oferi servicii caritabile sau pentru a-si desfasura propriile programe de caritate. Aceste funadatii acorda finantare altor organizatii rar sau deloc.

Fundatiile corporatiste (sponsorizate de companii) sunt fundatii private care isi obtin veniturile in principal din contributiile societatilor care obtin profit. Fundatiile finantate de companii mentin adesea relatii stranse cu companiile donatoare dar sunt organizatii cu personalitate juridica separata, uneori cu propriul fond de inzestrare si sunt supuse acelorasi reguli si reglementari ca si celelalte fundatii private.

Fundatiile comunitare sunt organizatii filantropice independente, non-profit care isi desfasoara activitatea intr-o anumita zona geografica, si care, in timp, isi cladesc o serie de fonduri de inzestrare de la mai multi donatori din cadrul comunitatii. Acestea ofera servicii comunitatii si donatorilor lor, ofera finantare si se implica in activitati de conducere si parteneriat in cadrul comunitatii pentru a se ocupa de o larga varietate de necesitati din zona in care isi ofera serviciile. Fundatia comunitara este un mijloc pentru donatorii locali care doresc sa contribuie cu bani, proprietati imobiliare, sau sa lase mosteniri, pentru a crea fonduri de inzestrare de care comunitatea sa beneficieze in perpetuitate. Folosind castigurile din investitii ale fiecarui fond de inzestrare, fundatiile comunitare creeaza si dezvolta capacitate organizatorica in cadrul comunitatii, pentru a raspunde nevoilor si oportunitatilor locale. Sarcina acestora este de a crea fonduri substantiale permanente care sa fie folosite pentru a face donatii organizatiilor locale de caritate sau comunitare.

Fondul de inzestrare (endowment) constituie active financiare utilizate pentru a crea o fundatie privata sau pentru a crea un fond in cadrul unei fundatii comunitare, asigurand venituri din investitii, care sa fie utilizate, la randul lor, in scopuri caritabile. Donatorii pot cere pastrarea intacta a capitalului investit in perpetuitate, sau pentru o perioada limitata de timp, sau pana cand s-au acumulat suficiente active pentru realizarea unui scop anume.

Finantarile publice reprezinta orice resurse directionate de catre institutiile publice catre organizatiile non-profit. De precizat ca finantarile publice pot fi alocate de o multitudine de organizatii (inter-guvernamentale, administratia centrala la nivel nationale, autoritati publice regionale, judetene sau locale) intr-o multitudine de forme (prevederea 2%, subventii, subsidii, contracte, granturi, etc).

Grant-ul reprezinta acea suma de bani transmisa de catre o persoana juridica (finantator) catre alta persoana juridica (beneficiar) prin intermediul unui contract de finantare cu scopul implementarii unor activitati initiate si prestate de cei din urma.

Responsabilitatea Sociala Corporatista reprezinta angajamentul companiilor de a contribui la dezvoltarea durabila, conlucrand cu angajatii, comunitatea locala si societatea in ansamblul ei pentru a imbunatati calitatea vietii acestora. Printre beneficiile pe care le aduce, se afla: cresterea performantei financiare, cresterea notorietatii de marca si a reputatiei, fidelizarea clientilor, sporirea gradului de productivitate si calitate, cresterea abilitatii de a atrage si retine angajati, sporirea consideratiei din partea comunitatii si cresterea accesului la capital.

Parteneri

  • Kfi
  • Mott
  • Money Channel
  • Vodafone
  • Raiffeisen Bank
  • Gsk
  • Romania
  • Fundatia Alexandrion Group
  • World Learning International Development
  • Ambasada UK in RO
  • Fundatia pentru dezvoltarea societatii civile
  • Fundatia post privatizare
  • Provident Financial
  • SGP
  • GEF
  • UNDP
  • USAID
  • esimplu.ro
  • Ambasada Norvegiei